9 september 2014

Matsituationen

Nu när jag flyttade var jag ju som vanligt helt peppad
på att göra massa näringsrik och varierad mat. Well,
that didn´t happen. Som alltid så slutar det med att
jag snöar in mig på några få råvaror och gör alla maträtter
utifrån det. De senaste veckornas matsituation kan därför
summeras med förjande ord: Avocado, creme fraise, pasta,
mjölkdrink och ruccola. Men då det är ju sååå goooott!
Idag ska jag dock laga broilersallad med couscous. 
(Och avocado och creme fraise och ruccola. Och eventuellt
mjölkdrink till kvällen).

För några dagar sen lade jag märke till att Fazer har kommit ut
med en ny chokladplatta, som verkar passa mig perfekt.
Idag var då dagen D när jag skulle smaka denna nyhet.
Men så fanns den inte i min lilla K-butik!! (De hade inte
creme fraise eller dipp heller för den delen). Då blev
jag på mycket surt humör. Funderar nu på om jag;

1. Ska gå till Siwa på 3 minuter och betala överpris?
2. Ska gå till S-market på 15 minuter och få den billigt?
3. Ska skita i det helt?

Jaa alltså, stora beslut som ska fattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)