24 september 2014

Höstfeelis

De senaste dagarna har alla sett ganska lika ut.
Skola, läxor, sömnad och serietittande. Finskasituationen
har förbättrats något, men är fortfarande ett stressmoment.
Läxorna är få men omständiga. I måndags sydde jag en klänning,
och igår började jag med en till. Måste dock handla dragked till den.
Har sett igenom en massa serier, och väntar nu bara på några
seriestarter. Medan jag hinner med skola och intressen ganska
bra så har städningen lämnat lite på hälft. Jag damsugade visserligen
i måndags, men disken har jag inte alls varit intresserad av. Måste väl
ta tag i det imorgon, för på fredag kommer svärföräldrarna hit.
Förhoppningsvis släpar de även med sig Jani, som verkar ha fastnat
i Jeppis. Jag förstår inte riktigt varför, för enligt facebook snöar, haglar,
och regnar det dit norrut. Här i Åbo är det visserligen kallt, men soligt :P
Slutligen så har jag cyklat till skolan de senaste dagarna och jag älskar
min cykel! Det går så snabbt och lätt! Aldrig mera gå!! Får se hur det
går imorgon, då tänkte jag nämligen ha kjol eller klänning. Jag måste
komma på någon smart teknik för att inte flasha trosorna liksom.
Men svårt kan det ju inte vara! ^^

Obs obs! Snart kan jag ju inviga stickatröjor
och knästrumpor också :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)