8 augusti 2014

Hur jag ser månaderna


Jag har sett såna här på andra bloggar och bestämde mig för att rita min :)
Tycker det är intressant att se hur olika det ser ut för olika människor.
Min mamma sa tex. att hon inte alls ser ngt sånt här i sitt huvud.
Som ni ser då, så går året motsols för mig, i ngn sorts rundad triangel.
Året är indelat i tre sektioner, och nyår markeras av ett tjockt avbrott. 
Januari är riktigt vit, månaderna efter det ljusa, och när sommaren börjar (1 Juni)
 är det riktigt lysande (lite svårt att rita det dock). Sen till hösten blir det 
mörkare igen, December är riktigt mörk men med tända ljus flygande omkring.
Som ni ser är Juni och Juli väääldigt långa månader, medan tex.
Augusti är väldigt kort. Oktober och November är en enda kort röra,
orkar knappt skilja på dem i verkliga livet heller :S
I mitt huvud är allt detta mycket mer komplicerat och detaljerat också.
Men ja, som sagt, intressant :P


Veckan går av någon anledning också motsols för mig. Helgen är
lång, torsdagen är kort. Jag vet inte varför det är såhär,
det är helt enkelt såhär det ser ut för mig, har varit så sedan
jag lärde mig veckodagarna/månaderna.

1 kommentar:

Leave your opinion :)