3 juli 2014

Matplanering

Så, i höst blir det alltså till att flytta hemifrån (och ihop med Jani),
och en av de saker jag ser mest fram emot är att laga mat.
Att storhandla, välja kryddor, bestämma helt själv vad jag vill
äta, göra matlådor osv. Jag tcker det är väldigt roligt att laga mat,
men här hemma funkar det inte riktigt. För många olika viljor
att ta hänsyn till kanske? Dessutom är jag svindålig på att uppskatta
mängder. Hur som helst, en enkel kokbok ska införskaffas,
och så ska jag lära mig att laga ngt mer invecklat än makaroner :P
Currysås och bernaisesås står båda högt på listan :) Den första månaden
i Åbo kommer jag att vara helt själv (Jani slipper ut i september),
så då ska jag experimentera och lära mig så att jag kan briljera
inför Jani sen. "Vägen till en mans hjärta går genom magen" :P
För något år sedan fick jag ju även en mixer i present, den kommer
nog att användas flitigt också tror jag :) Sen skulle jag gärna vilja
lära mig att baka något också, men bakningsgenen är det nog min
lillasyster som har fått :P






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)