31 juli 2014

Alice in Wonderlanddress


Alltså, om jag nu får skryta lite (och det får jag) så vill jag säga att jag
har lyckats något otroligt bra med denna klänning. Den är ett skolboks-
exempel på bra sömnad. Passformen, sömmarna, fodret, rutpassningen,
och, sist men inte minst; kragen. Jag har aldrig sytt en klänningskrage förut,
men efter lite googlande och freestylande lyckades jag klura ut hur jag skulle
göra. Denna klänning är då ganska lik en av mina föregående klänningar,
samma tyg (fast annan färg) och samma snitt på kjolen.
Jag älskar den. Definitivt ett av de bästa plagg jag sytt :)



Kragen är sydd i ett tunt vitt foder med spets över.
På övredelen är tyget på helsnedd, och i ryggen har jag stoppat 
en smygdragkedja. Förövrigt tycker jag mycket bättre om att ha
just dragkedjor i ryggen, men pga att jag alltid ska ha ngn sort
ryggdetalj så går det sällan :P


Jag älskar fodret också. Så otroligt fin färg! Man blir glad
direkt man ska ta på/av den, haha.
Slutligen då så påminner mig denna klänning om
Alice i Underlandet (en av mina favoritfigurer) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)