13 juni 2014

Bokpaket


Wihoo, nya böcker i brevlådan :D
(dessa kom i onsdags)


Miss Peregrines hem för Besynnerliga Barn och Rädda mig inte!
Rädda mig inte läser jag just nu, och den verkar vara väldigt
mycket bättre än ettan.


Across the Universe och The 100.
Jag har sett tv-serien av the 100, och jag älskar den,
så jag tänkte läsa boken också. Såg sista avsnittet  av säsong 1
idag, och mina favoriter är Clark, Bellamy, Jasper, Octavia
och Raven är också ganska cool. Finn är däremot en
irriterande fegis. Jag hoppas på Clarke och Bellamy ;)


The Eternity Cure och Angelfall.
The Eternity Cure är del 2 i The blood of eden serien,
och första delen var svinbra, så jag har stora förhoppningar
på denna :) Angelfall är, om jag har förstått det rätt,
lite vuxnare, råare och blodigare än de flesta YA-böcker,
så den ska också bli intressant att läsa.


The eternity cure hade lite konstiga sidor, som om bokens sidor
inte hade blivit skurna ordentligt :S


Finnikin of the rock är intressant för att den har ett fint omslag,
den är skriven av Melina Marchetta, den är high fantasy, och
huvudrollen är en kille. Najs.
Wither är tydligen ganska långsam men intressant.


Omg, Scarlet som jag har väntat på!
(fortsättningen på Cinder)


Jag fick även ett bokpaket idag :D


...som innehöll fortsättningen på Scarlet, nämligen Cress :D


Det stööör mig att Cress inte har hunnit komma ut i samma upplaga
som de två andra, den är lite mindre, samt annorlunda
omslagsdetaljer, men jaja...


Otroligt fina omslag har de i alla fall!

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Du har väl gått på beklädnadslinjen vid Optima? Själv ska jag börja därnu i höst, men jag skulle gärna vilja veta mer om linjen, vad man lär sig första året och sånt och framförallt måste man kunna sy eller kunde du det när du börja där..? Hehe, lite undeliga frågor javet men jag vill bara veta ;P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jo, jag gick ut beklädnads förra våren :) Om jag inte minns helt fel fick vi sy förkläde, kjol, byxor och en skjorta första året, men jag misstänker att de har ändrat en hel del i studieplanen det senaste året. Man måste absolut inte kunna sy, det är ju därför man går i skolan, för att lära sig! :) Man börjar från början och går igenom allt väldigt noggrant, så även om man inte kan särskilt mycket så lär man sig snabbt :) Förutom sömnad sysslar man även med mönsterkonstruktion, materiallära, bildkonst osv. Själv har jag i alla fall lärt mig massor, och jag har aldrig ångrat att jag valde beklädnads :) Lycka till!

      Radera

Leave your opinion :)