24 maj 2014

Success!

Igår var jag ut och gå en sväng, precis som jag har varit 2-3 ggr
i veckan de senaste månaderna. Jag går alltid ungefär samma runda,
och den senaste tiden har jag börjat jogga/springa korta sträckor
också. Eftersom jag alltid börjar jogga på ungefär samma ställen
märkte jag igår en sak: Oj vad mycket jag orkade! Jag orkade
jogga längre, oftare, och jag var inte lika andfådd/trött som jag brukar
bli efteråt! :D Det var så otrolit skönt att märka att jag gör framsteg!
Ska absolut ut ikväll igen. Jag måste bara tänka på att inte bli för
excited och sprinta iväg som en galen ko och förstöra allt, utan ta det
i en jämn takt :) Funderar också om detta kan ha ngt samband med
det faktum att jag inte har druckit alkohol alls sedan den 29 april?
Antagligen ja. Fan vad bra jag är!! Kan ju påpeka att det är ingen otrolig
superuthållighet jag har fått, men för mej som har haft urdålig kondition
i flera år känns dethär lilla (ni skulle nog skratta om ni fick veta vilka sträckor
det egentligen handlar om) som en otrolig seger för mig! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)