9 april 2014

Blondie

Sitter här och funderar lite över hår och frisyrer och färger
medan jag väntar på att min hårolja som får håret att se ut som
ett smörpaket ska verka. Jag har alltid tänkt att mitt hår är tunt
och svagt och pjassigt, men på senaste tiden har jag insett att
det är ju egentligen otroligt starkt, som har orkat igenom all
tortyr jag har utsatt det för. Förvånansvärt att det inte ramlade
av tidigare egentligen. Hur som helst, idag har jag tagit det radikala
beslutet att beställa klipptid. Japp, efter att inte ha varit till frisören
på över 4 år är det nu dags. Inom 2 månader, har jag satt som maxgräns.
Pirrigt. Jag är alltid så rädd att de ska skälla ut mej. Hur som helst,
sen allt gick åt skogen för ca. 2 år sedan har mitt hår växt riktigt bra,
över 20 cm på vissa ställen. Börjar vara ikapp mitt slitna löshår snart.
Färgen är jag också ganska nöjd med, även om jag funderar på att
beställa silvershampo. Nu som då får jag impulser att färga det riktigt
crazy, typ svart eller rosa, men något sånt blir det nog inte nej.
Hade en mardröm där jag färgade mörkbrunt, och vaknade upp
i panik. Jag ska nog vara blond, det bara är så.
Löshåret har jag annars inte använt på år och dagar, men jag tänkte
att det är ju bra att ha ifall jag vill ha lite extra volym i en hästsvans
eller knut eller så. Konstaterade efter att ha tittat på bilder att såhär
långt hår har jag inte haft sedan nian O.o

Och så lite diverse bilder med olika hårlängder och färger ^^
(hade förövrigt väldigt svårt att hitta helt oredigerade bilder
från -09 -10. Jag var tydligen helt crazy i olika färgeffekter,
svartvitt osv. :S)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)