16 februari 2014

Trötta söndagsfunderingar

Jag har ju egentligen inte skrivit så mycket om mitt jobb här
på bloggen, annat än att jag trivs. Och det gör jag fortfarande,
väldigt bra :) En sak som dock är lite tråkigt med det, är att
jag "måste" ha arbetskläder. Måste och måste, det behövs kläder
som tål att röra sig i och inte är så ömtåliga för smuts helt enkelt,
vilket gör att det alltid blir jeans och en enkel tröja. När jag kommer
hem från arbetet byter jag om till mjukisbyxor och huppari.
Slutsats: Jag klär mig inte direkt fashionabelt inne i veckorna, haha.
Som biverkning av det har jag märkt att jag överkompenserar
med klänningar och kjolar på helgerna istället :) Hur som helst så
är mitt liv ganska inrutat nu: Jobba, äta, sova inne i veckorna, och
träffa Jani/kompisar på helgerna. Jag trivs faktiskt riktigt bra att ha
det såhär, det känns bra med rutiner. :) Denna helg har Jani varit sjuk,
så vi har bara tagit det lugnt och sett på film för det mesta.
Nu är det bara en arbetsvecka, och sen sportlov! Får se hur mycket
jag orkar sporta denna gång...

Efter att ha läst igenom inlägget inser jag att det låter ganska
osammanhängande, men poängen var i alla fall, att eftersom mitt
liv är ganska "en och samma" just nu, så finns det inte så mycket
intressant att uppdatera om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)