17 oktober 2013

Hon där som syr så nålarna sprättar

Idag har jag då varit till Härmä och shoppat lite tyg.
Efter att ha riskerat livet i snöovädret (haha) blev jag ganska
besviken på det klena utbudet av beklädnadstyger.
Mamma å andra sidan hittade en hel del gardintyger :)
Själv hittade jag i alla fall ett grönt trikåtyg, och zebra-
versionen av mina djurtyg. Efter att vi kom hem har jag
bara sytt och sytt. Resultatet är 2 klänningar som båda
är fem före färdiga :D Imorgon blir det möjligtvis en tripp
till Vasa och inhandla det som fattas (foder och tråd).
Och på lördag blir det födelsedagsfirning! Idag har jag
även hunnit med hathayoga och planering av inredning.
Det verkar som att vårt vardagsrum på vinden ska
omvandlas till syrum :P

7 bra saker just nu:
* Snön är påväg
* Jag har massor med syinspiration
* Min familj är bäst
* Jag har ostbollar
* Jag har ett stort köksbord att rita mönster på
* Jag mår bra
* Jag flyttar snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)