16 september 2013

Väskor

Så, detta med väskor började i Tyskland förra sommaren.
Vi fick sy en hel del väskor på praktiken där, både efter färdiga
mönster och efter egen design. Denna är av ett färdigt mönster.
Jag sydde 4 st. (åt mej, Jani, lillebror och lillasyster).
Jättebra modell, går fort att sy och jag använder den jättemycket :D



När vi skulle sy i läder i januari i år hade jag först tänkt sy en kjol,
men eftersom jag inte hittade ngt passande läder fick det bli väskor
istället. Dethär är en mindre version av "Tysklandsväskan",
och den är lite mer detaljerad. Den har fickor på båda sidorna,
axelband, foder, innerfickor samt runda fickor med dragkedjor.
Jag blev väldigt nöjd med den :)





Sydde även en rödgrön version med svart spets :)
Axelbandet är dock utan mellanlägg, vilket borde
fixas, för det ser verkligen dåligt gjort ut :/



Och så i somras sydde jag då koväskan :)
Världens gulligaste tyg, fodrad och med extra fickor på sidorna.
Denna har blivit väldigt använd (vilket tyvärr syns också)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)