4 september 2013

Äntligen

Ingen som läser min blogg eller har pratat med mej på senaste
tiden har väl missat att jag har varit en aning, hm, lost.
Ledsen, nedstämd osv. Förvirrad av att ha gått ut skolan
och ha alldeles för många möjligheter, men samtidigt inga alls.
Visste inte vad jag ville söka in till i våras, valde fel och kände
därefter att nu har jag slösat bort ett helt år. Att "alla andra"
studerar vidare, flyttar och far ut och reser hjälpte inte heller direkt.
Nu, tre månader senare börjar jag få rätsida på allt igen :)
Har så smått kommit fram till vad jag ska söka in till nästa år,
och vad jag ska göra under detta år. Funderar just nu på att
fara ut och resa i vår, ngt att se fram emot. I höst ska jag bl.a.
studera lite, vilket jag började med igår, nämligen ryska.
Är väldigt excited över det, och har bestämt mej för att satsa
riktigt ordentligt. Nästa vecka börjar jag dessutom med ett språk
till :) Men varför inte liksom? Jag har bestämt mej för att göra det
bästa av det här året, även om det inte blev som planerat :)
Kan ju också meddela att jag någon gång inom de närmsta åren
ska åka Transsibiriska järnvägen.

Dessa 5 språk vill jag lära mej, har som sagt redan börjat
med ryska, och börjar med ett till nästa vecka, nån som kan
gissa vilket? :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)