17 juli 2013

Jobb, Jani och framtiden

Jaha, bilden i föregående inlägg passar fortfarande mitt humör
denna vecka. Lite småsur och oförmögen att se de bra sakerna
i livet. Mina första tre arbetsdagar har passerat, och som förväntat
är jag lite stressad, förvirrad och bortkollrad av alla nya människor
och intryck. Lägg till saknad av pojkvän och framtidsfunderingar
på det, och humöret är inte så oförklarligt längre. Den senaste veckan
har jag i alla fall kommit fram till 2 saker.

1. Eftersom denna veckan utan Jani har varit tortyr kommer jag
troligtvis att stanna i Jeppis i höst.
2. Eftersom dessa tre dagar (och alla dagar när Jani har jobbat)
ensam i Jeppis har varit tortyr kommer jag antagligen att flytta
närmare Maxmo nästa år.

Seriöst, hela dethär året känns så onödigt.
Som en lång tråkig väntan på att nästa sommar/höst ääääntligen
få flytta in med Jani/studera. Inte för att jag skulle vilja göra
något av dessa två saker nu heller. Men om ett par månader eller
så skulle passa bra :) Men nu går ju inte det -.-

Hur som helst så har jag funderat lite mer på vad jag vill utbilda mej
till och jag kan ju säga att det har blivit liiiite klarare på den punkten.
Med betoning på lite. I tell you when i now for sure liksom
(om ca. ett år då alltså)

Före jag skrev detta inlägg hann jag i alla fall tröstshoppa
en liten aning, och imorgon kommer Jani hem, så helt nattsvart
är det ju inte :P Hoppas ni har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)