10 juni 2013

Purmohelg och hälsosamhet

Och så var ännu en underbar helg förbi. Fredagen/lördagen
spenderades vid en villa i purmo, grillning, bastu, kortspel
och en och annan cider stod på schemat. Lördagskvällen
spenderades även den med Jani, och en hel del olika filmer.
På söndagen blev det purmo igen, denna gång på
examens/konfirmations-fest. På kvällen for jag och Jani
till fäboda på subway-picknick :)

Idag har jag sprungit runt på olika ärenden och möten,
ett av dem var att lämna in andra skedet (som jag tog i höstas),
så om ca. 3 veckor borde ett riktigt körkort dimpa ner i
brevlådan :) Snart kommer Jani hit, och då blir det storhandling.
Han ska köpa schampo och jag ska köpa 24 andra saker (ja,
jag räknade faktiskt på min inköpslista). Enda anledningen till
att Jani är med är alltså för bärhjälp :P Anledningen till att jag ska
handla så mycket är att senaste gången jag handlade var för ca.
2 veckor sedan, och allt börjar vara lite slut (utom makaroner.
makaroner tar aldrig slut!), och som jag nämnde i ngt inlägg har
jag gått ner lite i vikt. Inte så farligt egentligen, men eftersom jag
inte vill göra det till en vana är nu nästa projekt att äta hälsosamt
nu när jag ändå är hemma och har tid att laga ordentlig mat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)