20 juni 2013

Examensklänning


Här är då klänningen som jag hade på min examen/student och
examensfest. Började med den redan i januari, men då var den
tänkt att bli en helt annan klänning. Hursomhelst, den blev klar i tid
och den passar :) Korsettövredel (ursprungsmönstret till de tre
föregående klänningarna), hellång klockkjol, smygdragked,
fodrad och med rigelinband för bättre form.
Skitsvårt att få den riktiga färgen på bild, men tredje bilden
är mest lik verkligheten.


Jag satt och broderade pärlor på frihand i flera timmar :)
Och nej, övredelen är inte sådär sned som den ser ut på bilden :P



I fållen och den stängda "slitsen" i sidan fållade jag med dekorationssöm.
Använde upp en hel trådrulle :O


Mina älskade skor! Lagom höga, bekväma (nåja, inte efter x antal
timmar), och skitsnygga :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)