8 maj 2013

Sytt för länge sen

Jag insåg att ibland skriver jag om plagg som jag inte ens har 
visat här, som om ni skulle veta precis vad jag menar :S 
Så därför tänkte jag visa ett par plagg som jag har sytt, som jag faktiskt 
tror att jag har nämnt flera gånger redan, men inte riktigt visat ordentlig bild på.

Min Kalajokiklänning, sydd förra hösten under min trikåperiod, 
döpt efter förra sommaren när jag använde den i Kalajoki, uppvisad i 
årets modeshow. Klänningen är helt i trikå, otroligt bekväm, och jag älskar den. 
Absolut en av mina mest använda egensydda klänningar.



Min mörkblå sidenklänning. Korsettövredel med kupor, helcirkelkjol 
och det dyraste tyg jag någonsin använt. Sydd för ca. ett år sedan, 
använd på skolavslutningen och uppvisad i årets modeshow. 
Tyget, (som syns ganska dåligt här, jag vet) är sidenbrokad, mörkblått med 
massa silvervita japanska blommor på. 
Samma tyg som min sakuraklänningsövredel, men i andra färger.




 Min kavaj. Tyget är 80% ylle (om jag inte minns helt fel), och fodret är bomull. 
Slag, fickor med pärlbroderi (liknande som lärdomsprovet) och silverknappar. 
Och här ser ni hur jäkla bra jag är på att sy fickor! Ärmarna är en annan sak -.- 
Av fodertyget håller jag då alltså på att sy en klänning, och en del kavajtyg finns 
också med (rester alltså). Mer om den när den är klar :)





Fodret, som jag även har en grön version av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)