3 maj 2013

Ishockey

Ishockey, sporten som är högst uppe på min "hata-sport-lista".
Varför hatar jag då denna sport så otroligt mycket? Nå, av fem
olika anledningar:

1. De har en massa kläder på sig. Om man nu absolut ska utsätta
sig för tittning i minst två timmar på pojkar som jagar en platt boll
så kunde man väl åtminstone få se lite mer hud, right?

2. En ishockeymatch är två timmar lång. Borde vara det i alla fall.
Inte sällan tillkommer tilläggstid som kan vara i princip hur många
timmar som helst.

3. En ishockeymatch spelas oftast i en ishall. I en ishall är det kallt.
Jag som dessutom är extra frysig av mej utsätter mej inte för detta
frivilligt.

4. När ishockey-säsongen är pågång förvandlas alla normala människors
värderingar, och allt som spelar ngn roll är ishockey!!

5. Ishockey är våldsamt. Don´t need to say more.

därför blev jag ganska förvånad när Jani ringde och frågade om
jag ville komma och titta på ishockeymatch. Eh, hmm, låt mej tänka,
NEJ! När det kom fram att matchen inte skulle ses live utan i en
tv var jag dock inte lika negativt inställd. För tv betyder inomhus, vilket
betyder varmhet, vilket betyder inga vantar, vilket betyder att jag
kan läsa en bok i nödfall :)

Så, ifall du som ensam tjej ska titta på ishockeymatch med tre ishockey-
galna killar, ta med detta:


* Öronproppar
* En bok (koncentrationen kan dock vara svår att hitta)
* Godis (du behöver inte ens smyga. De kommer inte att märka ngt.


Ifall det inte är hockeypulver)
* MP3. I värsta fall kan man behöva avlägsna sig från platsen.

PS: Ta detta inlägg med en nypa salt :)
För salt är gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)