14 maj 2013

Hej hej

Jag hittade pärlorna.
Jag hittade foder och flera fina tyg.
Jag firade Julia med Nilla, Jenny, Jani och Robert.
Jag träffade släkten.
Jag såg på de söta små kalvarna.
Jag sydde hela dagen igår.

Och det betyder att min examensklänning är nästan klar :D
Bara fållen och dekorationen kvar :) Men jag hittade inga
skor -.- Det blir Vasa nästa helg då, jakten fortsätter.

Jag har bränt mej på strykjärnet. Varsågod alla haters (har jag
några såna?), skratta ni bara. Ont gör det :(

Jani sa att han ska titta på ishockey. Min reaktion: "Yes! Ännu mer
tid att sy!" Lite skillnad från förra veckans; "Neeej, vad elakt,
dissar du mej!? :( :( :(" 

Hur som helst har jag förutom examensklänningen två andra klänningar
på gång, och så har jag ideer och tyg till två nya :)
 
Annars så sökte jag även i år sommarjobb hos Snellman. Tyvärr fick
jag det inte, men jag ska fortsätta söka varenda år, för de är så trevliga
i sina avslagsbrev :) Önskar en skön sommar, hoppas att man hittar ngt
annat, skriver att man är en god sökande, har fina bilder i brevet, och,
bäst av allt; man får två olika marianne-godisar!! :D

Åh, jag är så lättpåverkad :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)