21 april 2013

Utseendefixering

Ni kanske vet att man ofta färgar håret när man har blivit singel?
Det stämmer verkligen på mej. Jag ska berätta lite om mitt utseende
de senaste åren. När jag började yrkes var jag vääldigt mån om mitt
utseende. Jag fixade håret, hade alltid "snygga" kläder, och att gå utanför
dörren osminkad fanns inte på kartan. Sen blev jag då tillsammans med en
kille, våren 2011. Det är ganska jobbigt att alltid se perfekt ut när man är
i ett förhållande (typ stiga upp tidigare på morgonen för att hinna fixa sej
innan han vaknar), så jag blev lite slöare med det. Sen gjorde han slut,
och kom min utseendehets igång på allvar! Sminket, håret och kläderna
blev ännu viktigare. I samma veva beställde jag löshår. Men, jag såg faktiskt
jäkligt bra ut om jag får säga det själv ;) Hur som helst, jag mådde rent ut sagt
skit sommaren/hösten/vintern 2011. Men jag såg perfekt ut. Sedan blev jag
då tillsammans med Jani <3 21 Januari 2012. Före det hade det hänt en hel
del grejjer, där Jani sett mej i mindre snygga tillstånd (inte sällan i tårar med
mascara över hela ansiktet). Så det var liksom inte så stor vits att "dölja" mitt
riktiga utseende för honom. Därför var jag redan när vi blev tillsammans ganska
slö med att alltid vara fixad. Och ju lägre vi var tillsammans, desto oftare var
vi med varandra, och jag orkade helt enkelt inte bry mej om sminket och hårsprayen
längre. Jag hade ju även haft tejp-löshår vilket som ni vet lämnade mitt hår totalt
förstört. Jani tyckte däremot att jag var skitsnygg ändå, och han talade gärna
om det för mej, ofta just när jag var osminkad och med trassligt hår. Och då kändes
det liksom inte så viktigt hur jag ser ut längre, för enda som behöver tycka om mitt
utseende är ju egentligen Jani, så orka klä upp sig "i onödan". Min point är att Jani
har hjälpt mej jättemycket med att acceptera mitt utseende, och inse att jag är
ju faktiskt helt okej ändå (även om jag håller fast vid att 2011 var min snyggaste
period ever). Nu har jag ju inte slutat sminka och fixa mej helt, men jag har minskat
på det mycket, och det är inte längre katastrof ifall jag råkar glömma sminket
när jag går till Prisma. Ganska skönt att slippa all den onödiga stressen faktiskt :)

Förövrigt älskar jag Jani <3 megajättemycket!
Så mycket att jag lägger in denna något mindre smickrande bild på oss :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)