9 april 2013

Sömnadsuppdatering

När jag sydde kantbanden på korsetten hade jag nålat en massa
på flera olika ställen, vilket resulterade i en massa rivande av nålarna.
På högra armen har jag alltså nu fullt med små rispor, och på vänstra
en lååång rispa. Man kunde tro att jag har katt.

Hur som helst, jag kan meddela redan nu att ni inte kommer att
få se fullständig bild på korsetten före avslutningen :)
Däremot kan ni få se en del andra saker jag håller på med:

Pimpade shorts. Här har jag använt kavajfodret och en spetsbit 
från korsetten. Jag sydde först en dekorationssöm på tybiten (se nedan) 
för att kanterna skulle hållas på plats. 
Sedan sydde jag fast tygbiten och spetsen för hand.
 En av mina favoritsömmar på min symaskin :)
 En liten sneakpeak på övredelen som snart ska bli en klänning.
Även här har jag använt kavajfodret, spetstyget och mitt kavajtyg.
Allt jag syr kommer ju snart att se likadant ut eftersom jag
använder samma tyger hela tiden :P
 Sneakpeak på klänningen jag syr till min lillasyster :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)