4 april 2013

Glömskhet, korsetter och visningar

Jag har blivit så gammal och glömsk att jag aldrig minns vad jag
skriver längre, så ursäkta på förhand för kommande upprepningar.
Igår började vi på med korsettsömnad i skolan, och korsetten
itself ska vara klar imorgon. Av någon anledning valde jag dock
att laga en ganska så invecklad korsett (många delar att klippa
ut och hålla reda på + en hel del detaljer), så jag har inga stora
förhoppningar om att klara tidsbegränsningen. Som tur är får
man fortsätta nästa vecka också, även om det egentligen är
hattsömnad som gäller då. Hur som helst har jag själva
"ytterskalet" på korsetten klart, så det enda som fattas är foder,
mellanägg, skenor, knäppning, öljetter, snöring, dekorationsband,
kantband och lite spets. Och detta ska jag alltså helst hinna med
imorgon :) Imorgon är det även generalrepetition av modevisningen,
vars riktiga visningar är i Tellushallen kl 15.00 både lördag och
söndag :) Annars kan jag meddela att syning 8 h/dag inte är så
roligt för min rygg eller mitt huvud. Aj aj :( Jag kan även meddela
att plagget jag skrev om i tisdags ska bli en klänning. Kjoldelen är
dock ett problem. Jag har ett tyg jag vill använda, men det är
alldeles för litet :/ Det lutar därmed mot att det blir en dubbelkjol,
bara jag hittar ngt passande undertyg. Eller så kanske jag helt enkelt
kan förlänga den...? Jag återkommer med resultatet när den är klar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)