2 januari 2013

Nagelfreak

Det var väl ca. 2009 jag blev inresserad av att fixa mina naglar. Lackat dom som vanligt hade jag nog gjort förut, men nu ville jag laga lite mer invecklat. Jag misstänker påverkning va Foki här, som jag såg upp till väldigt mycket just då :) Hur som helst, jag började på lite smått 2009, men 2010 var nog året jag höll på mest. Då var det väääldigt sällan jag hade osmyckade naglar. Efter det året slutade jag nästan helt, skolan och andra intressen tog så mycket tid. När jag lagade som mest invecklat kunde jag nämligen sitta och fixa en hel dag (!), mest pga. att det tar så himla länge för nagellacket att torka när man lackar många lager. Nu har jag som ni kanske har märkt blivit intresserad igen efter några års uppehåll, men eftersom jag inte i dagsläget heller har tid (eller ork för den delen) att sitta en hel dag har jag satsat på lösnaglar istället. Både färdigmålade och såna som man målar själv. Enkelt och snabbt :) Som ni kanske märker på bilderna nedan är jag ganska mycket för kawaii-stilen, dvs. mycket bling bling och olika saker att sätta på naglarna. Till min stora lycka har de på seppälä massor med olika lösnaglar, och speciellt märket cawaii tycker jag om. De har naglar som är japan-inspirerade, och passformen är jättebra (det var de naglarna jag hade på halloween). Köpte ett par av det märket idag, till halva priset :) Här har ni då lite exempel på naglar jag har gjort under 2009-2011. Jag kan ju även tipsa att om ni är intresserade ska ni absolut kolla Fokis blogg, nagelkategorin :) (alla bilderna föreställer mina egna naglar, inga lösnaglar alltså, förutom den sista bilden såklart)









Kul: när jag äntligen har slutat med löshår börjar jag med lösnaglar istället :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)