26 oktober 2012

Piercingar

Här kommer då bilder på min navelpiercing. Den gjorde som sagt
skitont att göra, trodde halvt att jag skulle svimma. Nu, 2/3 veckor
efter gör det inte ont, om jag inte råkar stöta till den (vilket jag gör
10 ggr/dag) eller om jag böjer mej jättemycket.
Det kommer lite var och sånt äckligt, men vad jag har förstått är
det helt normalt. Om jag ska säga helt ärligt: Jag skulle inte göra om den.
Den är inte värd det. Får se om jag tycker annorlunda sen när
den har läkt och jag kan lägga i ett snyggare smycke :)
Observera att smycket är grönt, vilket det första jag hade i
tungan också var. Och fler av mina läksmycken i öronen :)
Liten tradition jag har :P



 Tänkte uppdatera er lite om tungpiercingen också: Den har läkt
jättebra (det gjorde den ju redan efter typ 2 veckor). Hur som helst
har jag inte haft några problem alls med den.
För några veckor sen ville jag byta smycke, och bytte samtidigt till
en kortare stav, 10 mm. Då fick jag lite ont och det blev obekvänt,
så jag bytte tillbaka till 12 mm och det ordnade sej :)


Ondhetsskala, percing (enligt min erfarenhet)
Tungan 0,5
Öronsnibben 2
Örat, brosket 4
Naveln 8,5

Nu vet jag ju att många kommer inte att tro på dethär, av ngn
anledning har folk fått för sej att det gör skitont att pierca tungan (?).
Såhär upplevde jag det i alla fall.

Som det ser ut nu ska jag inte göra några fler piercingar.
Kanske jag ändrar mej i framtiden? Ja är ju faktiskt lite sugen
på industrial och ögonbrynspiercing ;) Jag kan ju samtidigt nämna
att tatueringar är jag inte alls intresserade av. Okej, lite, men det
ska nog mycket till innan jag faktiskt gör en. På andra kan det
däremot vara väldigt snyggt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)