11 september 2012

På bättre humör

Efter att ha skrivit det förra inlägget hade jag så mycket
arg energi att jag gjorde en massa nyttiga saker.


* Bäddade sängen ordentligt
* Fyllde i körkortsgrejer (anmälde mej till andra skedet idag)
* Gjorde engelska läsförståelse
* Funderade på vad jag ska sy på läder-kursen
* Skrev en sida till textdelen i lärdomsprovet
* Valde ämne till min argument-text i modde

* Ritade snittbilder till lärdomsprov

Vi ska alltså, efter att lärdomsprovet är klart om 2 ½ vecka,
börja sy i läder. Jätteexciting, vi gick igenom olika läder-kvaliteter
på materiallära idag, och jag är full av ideer :D Tyvärr hinner jag
nog inte sy en läderjacka, men kanske ngt av mocka..?
Nu är det ju såhär att det är läder, vilket är från djur. Jag är
lite halvt emot att använda läder (och päls), för jag vet ju att
djuren inte mår bra av det, samtidigt är det ju snyggt och jag
vill verkligen lära mej att sy i det. Hm :/

Sen blir det till att börja fundera vad jag ska sy i skrädderi
också, där blir det antagligen en kavaj :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)