17 september 2012

Desperate housewive

Jag känner blogglust. Och när det händer ska man ta vara på det!
Tyvärr har jag inget att blogga om :/ Men jag kan ju tillexempel
berätta att det är inte sådär jättesmart att tvätta 4 tvättmaskiner
efter varandra när man bara har en endaste liten torkställning.
Nu hänger kläderna och "torkar" i ca. 3 lager på varandra.
Bra planering kallas det. Inte. Kan ju fortsätta detta oerhört
intressanta inlägg med att berätta vad jag ska syssla med till
kl. 7 när Jani da banani kommer hit: diska, torka spisen, städa
köket, städa resten av lägenheten, tvätta mer kläder, hänga upp
kläderna som jag just har tvättat, skriva inköpslista, städa runt
sängen, göra läxor & skriva på textdelen. Eller så tar jag bara
och latar mej. Vilket som :)

Nej men seriöst, ngt har hänt. Jag har börjat tycka om att städa!?!?
För ett par veckor sen skrev jag ju hela tiden att nu ska jag städa
och diska och blablabla, men har ni märkt att det har minskat?
Det beror på att nuförtiden gör jag faktiskt dedär sakerna jag
skriver att jag ska göra. Och om man diskar klart behöver man
liksom inte göra det lika ofta :) Har ingen aning om vad detta
beror på. Sjukdom? Förvandling till desperat hemmafru?
Omprioritering? Aliens!? Jag vet inte. Får väl välkomna det som
ngt positivt. Det försvinner antagligen snart igen...

Nu försöker jag bara bestämma vad jag ska göra först.
Det roligaste såklart! :D (skriva inköpslista)
Japp, ingen shopaholic här inte. Snarare mat-köpoholic.
(Det är seriöst skitkul att handla mat och tänka på allt fint
man kan laga!)

Jaja, ni märker ju att jag är skadad för livet. Nu ska jag
skriva om ngt roligt. Hmm... Just det! Jani kommer hit
ikväll och vi ska:.. Nej just ja, det är ju en hemlighet,
så det kan jag inte skriva. Kom by the way just på en
till sak som ska göras, nämligen fylla i kvittoboken.
Denna vecka ska jag och shoppa köksgrejer till
dendär prylbutiken som börjar på H som jag har glömt
vad den heter. Seriöst? Ida, vad heter den??
Hur som helst ska jag köpa en låda att odla persilja och
dill i, och även en present till min mamma som fyller på
torsdag. Nu ska jag vika kläder. Ser faktiskt inte fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)