6 augusti 2012

My hair

När jag får inspiration går det oftast till såhär:
Jag har tråkit, kollar runt på internet, hittar ngt intressant
och får en megabra ide. Det har hänt idag. Vad det är
tänker jag inte säga, jag är inte ens helt säker på att det
kommer att hända, men om det gör det lär ni definitivt
märka det i höst :)

To something else: Jag funderar hur jag ska göra med mitt hår.
Just nu är det ungefär axellångt och väldigt tunt, ganska slitet
i topparna. Men det växer :D Jag har inte färgat det sedan i
mars, och jag tänker hålla ut så länge det bara går :D

Nu i sommar har jag inte riktigt orkat bry mej om att fixa håret
alls, och jag använde löshåret senast när jag var i Tyskland :O
Därför har jag satt i det idag (okej då, jag håller på), för att se
hur det ser ut och kolla hur jobbigt det är att fixa och sätta i det
and so on. So far: Inte jobbigt alls.

Planen: Använda löshår varje dag när skolan börjar, försöka
låta bli att färga mitt eget hår och låta det växa. Plattången
har fått vila i sommar, men kommer antagligen att få jobba
mer i och med att jag ju vill att löshåret ska smälta in naturligt
i mitt eget hår. Dock ska jag försöka skona det så gott det går :)

Jag använder nu löshåret jag köpte före nyår, dvs. tejpextensionsen
som jag har sytt clips på. Aldrig mera tejpextensions!! Dock var
det underbart att stiga upp på morgonen och ha långt hår, så jag
funderade lite på keratin elr microringar, men det ligger nog lååångt
i framtiden isåfall, jag är rädd att det ska slita på håret (elr göra så
jag måste klippa av ngt), + att det är dyyyrt.

Dock är dethär löshåret jag har nu från Rapunzel of Sweden väldigt
tunt, så jag funderar på att beställa mer. Isåfall från beautynet, som
jag beställde från första gången och som var jättebra! :D
Men det är nog också ngt som ligger i framtiden och som jag nog
ska spara ett tag till istället för att slösa bort min lilla lön direkt på :)

Japp, så är läget med mitt hår just nu :)
Funderar även på vad jag ska göra med mitt svarta löshår
utan clips, jag kommer liksom aldrig att färga håret
svart igen, så jag funderar på vad jag ska göra med
det? Hm :/

Hittade förresten denhär: 
Minns inte om jag har visat den förut? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)