28 mars 2012

Update 28.3.-12

Idag har jag fått veta en jättebra sak :D Jag tänker leka hemlighetsfull och inte avslöja ngt,
men sommaren blev just 10 ggr bättre ;) Just nu funderar jag på om jag ska gå eller köra
till Violas ikväll. Om jag går sparar jag bensin och får motion (vilket enligt hälsolära
motverkar alla sjuk- domar som finns), men samtidigt är det tråkigt att gå hem sent sedan.
Skulle gissa på att det tar ca. 1½ timme att gå, (Mej --> Viola --> Jani -- Hem)
så långt är det ju inte, meen...
För övrigt kan det hända att jag är ledig en dag nästnästa vecka, eller kanske fler
tillochmed! Det beror på att vi har provvecka. Nice :D (med ledigt då, inte med prov).
Tyvärr är jag inte helt säker, så det ska kollas upp ikväll. Verkar som att jag kanske kan
återvända till Optima fortare än beräknat. Även om jag inte är så jätteexcited över det
längre. Dansgalenoutfits-problemet har inte fått någon lösning än.
Mest för att jag inte har orkat prova kläder. Dessutom är jag inte sådär jättebrydd. Ännu.
Om jag känner mej rätt kommer jag att vara helt galet taggad på lördag, och då tänker
jag bara på förfesten än ;P Annars så kan jag meddela att min tungpiercing har gått
sönder. Wft?? När jag vaknade kände jag att jag hade ngt i munnen, och det var en
såndär diamant som sitter på kulan som hade lossnat :S Så så himla farligt var det ju inte,
det är bara att byta kula. Tur att jag inte svalde den. Idag är det föresten angst-dag.
Jag är inte helt 100 % säker på vad det betyder, men det har ngt med
knäpphet-slash- uttråkadhet att göra tror jag.

By the way var jag ju på bio igår; Hungerspelen, så jag tänkte berätta lite vad jag tyckte
om den: Boken är självklart bättre, men filmen var nog helt bra också.
Det sämsta var att kameran skakade så mycket att det ibland var svårt att se vad som
hände. Sen tyckte jag också att man hade hoppat lite väl mycket i tiden när de var ute
på arenan, mittiallt hade det liksom gått flera dagar, och man bara jaha...
Hon som spelade Katniss var sjukt bra, det var även Peeta. Den blonda flickan från
distrikt 1/2 störde jag mej på, mest för att jag har sett henne förut men kom inte på var.
Den svarthåriga flickan från ditrikt 1/2 hade jag också sett förut, då spelade hon också
knäpp mördarpsykopat, så det var lätt att se henne så igen.
Gale (tror jag han heter) såg inte alls ut som jag hade föreställt mej. Han såg alldeles
för ordentlig ut. Annars så var jag väldigt imponerad av sminket i huvudstaden,
och deras kläder. Som sagt, filmen var helt okej, men jag trodde att den skulle beröra
mej mer, eftersom boken gjorde det. Nåja, min pojkvän sa iallafall att den var bättre
än han hade trott. Men han hade antagligen trott att det skulle vara någon jättetråkig
tjejfilm jag ville dra med honom på :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)