28 januari 2012

Livet :P

Jag har ju helt glömt att skriva om mitt körkort! :D
Jag klarade det alltså i onsdags (Jaaa!), och ngn timme
senare hoppade jag och en kompis på bussen hem till maxmo.
Sen körde jag min egen bil lagligt den en timmes långa biten
tillbaka till Jeppis. Det var jättekul att köra utan en vuxen (XD),
inte för att jag körde hur som helst, men wow vad feelis att köra
själv med jättehög musik på :P
När jag hade lämnat av min kompis körde jag den lilla biten hem,
och för första gången var jag helt ensam i bilden. Wow.
Jag ser redan fram emot att köra till skolan på måndag!

Sen till en tråkig sak. För några dagar sen var mitt liv jättebra,
jag mådde utmärkt och inget större fel fanns.
Men såklart är det någon där uppe som märker det och säger:
- Oj nej, nu är hon glad, då måste vi förståss förstöra det.
Varför, när jag äntligen mår bra igen, måste ngt annat komma
som förstör allt? Kan jag aldrig bara få vara glad? Tydligen inte.

Alla är olika och det är ju bra, men jag fattar inte hur man kan
vara så lika som person och samtidigt så olika i tankesättet.
Det finns vissa människor, och jag vet inte om de inte lyssnar,
inte fattar, eller helt enkelt inte bryr sej? Jobbigt är det i alla fall,
men jag har bestämt mej för att okej, om det är så de behandlar mej
så klarar jag mej bättre själv. Man klarar sej alltid bäst själv,
men man mår nog bättre om man inte är det. Som tur är har jag
några få personer i mitt liv som jag vet att jag kan lita på, som tycker
om mej som jag är och som inte dissar mej direkt jag inte mår jättebra.
Just därför blev jag så förvånad när denhär dåliga saken hände.
Nåja, ikväll ska jag ha roligt. Om det är ngt jag har lärt mej dethär
senaste halvåret, så är det att det är inte värt att slösa tid på att tänka
på människor som inte bryr sej det minsta om en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)