28 januari 2012

Hesa 2012

Torsdag:
Jag steg upp klockan kvart över 4, och 5 var jag klar.
Då hade jag så mycket energi att jag ställde mej och diskade en halvtimme
innan jag blev upphämtad XD Bussresan var ganska tråkig,
och vi stannade vid Juustoportti (som jag inte alls tycker om).
Vi stannade även vid Eurokangas i Vanda, som jag blev ganska
besviken på. Det var mindre och sämre än jag hade trott, men jag
hittade nog lite tyg ändå.
När vi kom till Hesa var vi först på en föreläsning till
ett universitet, jag var för trött för att orka lyssna ordentligt,
speciellt eftersom det var på engelska. Sen for vi och checkade in
till Eurohostel, och sen hade vi fritid :D Fritiden gick såklart åt till shopping,
och jag spenderade nog en hel del pengar, hehe.

Fredag:
Fredagen började vi med att gå till en kvinnas lägenhet på föreläsning.
Föreläsningen var dubbelt längre än gårdagens, och fyrdubbelt intressantare.
Hon berättade om olika sätt att framhäva sina bästa sidor
med hjälp av kläder typ. Sen hade vi fritid igen, och jag shoppade lite mer.
Efter det var vi och såg på en catwalk, men det var så trångt och alla var så
trötta så man ville mest börja fara hem. Kl 4 startade vi hemåt,
med stopp vid Ikea och Juustoportti (-.-) Vid Ikea åt jag en mystisk
hotdog, och handlade lite mer saker. Vi kom hem lite efter 12 inatt.

Vad jag shoppade: Underkläder, en tröja, strumpbyxor, smycken,
hårfjädersak, hårfärg, metalllådor, en filt (det var freeezing i bussen),
Chips, Torrshampo, Smink och lite andra saker.

Överlag var nog resan helt bra, men det var så stressigt och jag var
övertrött, så vid flera tillfällen så tänkte jag att nu fan ringer jag
en taxi och far hem. Det gjorde jag ju såklart inte, men ändå.
Jag blev ganska besviken på hur vissa betedde sej, så det förstörde
resan lite, men som tur var fick jag ett sms på fredagen som
gjorde allting mycket bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)