10 februari 2017

Julklappar 2016

 Hehe, här kommer ett inlägg som borde ha kommit upp för länge
sen, men voi voi :P Det brukar ju varje år till jul sluta med att
jag gör åtminstone en del julklappar själv, och så också 2016.


Denna mysiga sovmask fick min syster, helt gjord av restbitar.
För att den säkert ska vara mörk har jag lagt ett extra lager
mörkläggningstyg inuti (samma som till mörkläggnings-
gardiner), och det rutiga tyget som ligger mot ansiktet valde
jag för att det är mjukt och bra :)



Denna skapelse gav jag åt min mamma, efter att hon otaliga
gånger nämnt att det "är plastpåsar överallt". Hit stoppar man
alltså platspåsar från övransidan, och underst finns ett hål
med gummiband runt som man drar ut plastpåsarna genom.
Tyget är samma som jag har använt till våra tygväskor.



Och så tepåsarna, som jag visserligen redan har visat, men eftersom
de är sydda hör de ju också till färdigsytt-kategorin.
De var tydligen mycket uppskattade ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)