23 januari 2017

Städerskan

Idag har jag varit on fire! Inte bokstavligen då, men ojoj vad
mycket jag har fått gjort! Jag har ju varit i Jeppis nu nästan en
hel vecka, så imorse startade jag mot Vasa. På vägen hann jag
med några små ärenden (handla, tanka och bankbesök) för att
vara hemma kl 12.00. De följande 45 minuterna hann jag packa
upp, dammsuga, tvätta golvet, sortera tvätt, tvätta wc:n och badkaret,
byta alla handdukar och dra bort sängkläderna. Tvättmaskinen
har dessutom gått hela dagen. Sedan lagade jag mat och var en sväng
(okej en hel timme tog det att leta fram de böcker jag skulle ha)
till biblioteket där jag lånade både skönlitteratur och litteratur
till lärdomsprovet. Sen hann jag t.o.m. skriva lite också innan det
var dags för finskaträff. Nu väntar jag bara på att den sista tvätt-
maskinen ska bli färdig, för sen ska jag hoppa i badkaret för att
sedan krypa ner i min renbäddade säng ^^ Och nu inser jag att
jag har ägnat ett helt inlägg åt att skriva hur duktig jag är på att städa,
men vaf*n, det händer ju inte varje dag :P Det är bara en så skön känsla
när man känner att "idag har jag verkligen gjort en hel massa nödvändigt!" ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)