8 oktober 2016

Kattväskan


Jag har ju sytt en ny väska för ett tag sedan som jag inte har visat än,
Kattväskan!


Tyget köpte jag i Tuuri, men det mesta andra av materialet är sådant
jag har i min gömmor ^^ Spetsen på sidofickorna t.ex. :)


Dragkedjan (och fickdragkedjorna) har jag haft så länge att jag
inte ens mins vad jag tänkte använda dem till från början.


Axelbandet är från min "brudklänningskjol" som jag klippt sönder,
och guldringarna är från en väska jag hade i högstadiet.
Det korta vita "ryggsäcks"-bandet köpte jag nytt, jag har märkt
att ripsband inte riktigt håller så bra där. Kostade 13 cent.


Hela fodret är restbitar, och styvningstyg hade jag från förr.


Det vita ripsbandet som handtag köpte jag också nytt. Jag hade
faktiskt svart, men det ser man ju att det inte alls hade blivit
lika snyggt som det här! Rigelinbanden i sidorna köpte jag
också, eftersom jag inte hade några tillräckligt långa bitar.


Sist och slutligen är jag vääääldigt nöjd med denna väska,
den är så serietidningsaktig och himla fin! Därför har jag inte
riktigt vågat använda den ännu heller, vill ju inte smutsa ner den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)