4 juli 2016

Sömnadsupdate

Ja, vad pågår riktigt med mitt syande nuförtiden
undrar ni. Nå, eftersom jag inte har spenderat
särskilt mycket tid med min symaskin går det inte
så mycket framåt x) Förra helgen var jag i alla fall till
Jeppis och tygaffären där och köpte en bit gardintyg som
under denna vecka hunnit bli en kjol. Själva kjolen är
färdig, och jag håller nu just på med lite dekoration på den :)

Sneakpeak på kjoldekorationen

Idag var jag en sväng till Eurokangas, där jag hittade en
hel del fint men köpte ingenting. De hade massor med
fina trikåtyg med gulliga tryck och jag ville förstås köpa
allihop, men jag vet bara inte vad jag ska laga av dem??
Jag har ju redan 4 sådana tröjor, så det känns lite onödigt
att sy ännu fler. Sen är ju tygen nog mer riktade mot barn
också, jag skulle nog inte vilja ha på mig en tröja med
hamstertryck tex. ^^ Av fina bomullstyg kan jag sy
invecklade klänningar "bara för att" och för att lära mig, 
men att slänga ihop en enkel trikåtröja "bara för att" känns
ganska onödigt. Så inget köp idag.




Det sista tyget är en blandning av syntetmaterial som töjer, och jag funderade 
på att sy någon slags sommarjacka av det, men jag får fundera på saken. 
(Det är inte sådär gulaktigt i verkligheten).

Här nedan ser ni förresten min "bröllopskjol", den sydde jag som
komplement till korsetten för tre år sedan. Totalt oanvänd, så
för några veckor sedan klippte jag sönder den och en del är
nu i chiffongklänningen som jag håller på med.
Chiffongklänningen är jobbig och svår och på paus just nu.


Här har jag klippt ut en toile´ för en klänning.
Men själva toile´n blev ju också ganska fin, så kanske
jag syr ihop den också? :)


Slutligen har jag också några klänningar som är färdigsydda
och fotograferade och som borde komma upp här så småningom :)
Nu ska jag sy om en H&M-tröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)