16 maj 2016

Rhodos dag 5


Redan första eller andra dagen på Rhodos hittade vi massor med broschyrer
längs vägen om "Atlanta Tours", vilket i princip var två olika "turer",
båda med skandinavisk guide. Eftersom en av turerna hade staden
Lindos som mål, ett ställe jag hade hört mycket bra om, och eftersom
vi gärna ville uppleva lite mer bokade vi in oss :)


Vi hämtades upp kl 9.40 på morgonen, och efter en snabb titt runt bussen
kunde vi konstatera att förutom en kvinna som såg ut att vara runt
40 var resten av gänget 60+. Nåja, va sko nu he va :D
Först åkte vi till ett hotell där vi fick information om äkta, exklusiva
och svindyra ullprodukter. Målgrupp; äldre människor med pengar
och värk. Nå, det var faktiskt väldigt intressant, och sedan fick vi lunch
och en vinflaska! Jag kan ju också inflika att vi betalade 8 €, och för det
fick vi; buss hela dagen, lunch (helt ok), en vinflaska, olivoljeprovning
och som sagt en svensk guide hela dagen.


Sedan åkte vi då till det som jag och Jani väntade på; Lindos!
Det som ni ser ovan är typ Rhodos mest fotograferade ställe.


Högst upp kan ni se Akropolis, som också var en typ av gammal borg
(himla irriterande att vi inte hade tagit reda på någon bakgrundsfakta om
dessa ställen, det skulle säkert ha varit ännu intressantare då!)
Vi fick 2 timmar att göra vad vi ville i Lindos, och vi bestämde oss
för att ta taxi upp till Akropolis.


Åsnetaxi då alltså. Jani fick den lilla åsnan, och jag fick den stora X)
Janis åsna (Margarita) blev ledd, medan min följde efter i ett band,
vilket gjorde att den ibland gick halft in i buskarna med mej XD


Min åsna hette Andreas (som min pappa) ^^
Titta va gullig!





Utsikten från Akropolis var helt otroligt. Jag tror också att det här
var varmaste dagen på vår resa, ca 27-28 grader kanske?





Sista stoppet på vår lilla tur var i byn Archangelos, där vi besökte ett
olivpresseri, fick smaka olivolja och köpa olivoljeprodukter.
Riktigt intressant att se också, trots att det inte var igång just då.


Hem kom vi ca. fyratiden tror jag, och då korkade vi upp vinflaskan ;)


Sedan gick vi till högsta våningen där de hade ett "Rock band"
(de spelade inte alls rock?) och jag drack två fancy drinkar.


Det här var nog bästa dagen på hela resan för mig; vackra Lindos,
åsnan Andreas, trevligt vinkväll på balkongen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)