23 juli 2014

Härligheter

...och sommarfeelisen fortsätter! Helgen spenderades i Kalajoki,
med underbart väder (men jag skulle nog ha behövt den där hupparin,
på lördag fick vi nämligen en hagelskur och halva campingen
svämmade över O.o). De senaste dagarna har jag solat, solat, och solat
lite mer, och min hudton har gått från mjölkvit till pepparkaka.
Igår for jag till Julias villa där vi paddlade kanot och fiskade, jag fick
nästan en fisk, hehe. Idag började jag också dagen med solning,
men sedan orkade jag inte mer, så jag gjorde lite nyttigheter istället.
Jag har även hunnit läsa en hel del :) Har flera gånger de senaste veckorna
tänkt fota lite klänningar men... nä. Det är för varmt. Får se om jag hinner
med det i Åbo sen någongång. Sömnad är inte heller så högt upp på
listan i denna värme, klänningen jag syr just nu bråkar och jag vill helst
börja på med gardinsömnad, men vet inte fönstermått. Nu ska jag, för tredje
gången, försöka lokalisera min mixer. I need it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)