16 mars 2014

Bokpaket och bokhylleordning

Jag har ju heeelt glömt bort att visa vilka böcker jag fick hem i mitt
senaste bokpaket (26.2 alltså), vissa av dem från bokrean.
Jag har ju dock hunnit läsa ut alla, så ni får lite minirecensioner
på samma gång också :)



Den vita katten & Mer än ögat ser fick båda betyget 3/5.
Intressanta, en hel del saker jag gillade, men för många saker
jag ogillade för att jag skulle bli riktigt begaistrad.
Både dessa är första delen i varsin serie, och jag kommer
inte att läsa del 2 i någon av dem, tyvärr.


Som en annan hora är skriven av en svensk författare,
vilket märks direkt. Jag brukar vanligtvis störa mig på sånt och
undvika såna böcker, men denna gillade jag faktiskt.
Den var lättläst, rolig, och jag läste ut den på ett par timmar.
Tvåan ska beställas. Jag, En har ju till att börja med ett fruktansvärt
fint omslag, vilket ju alltid är ett plus. Även denna läste jag ut på bara
ett par timmar. Intressant, men slutet var oväntat.


Först och främst: Fy skäms Adlibris, vilket dåligt skick den var i när
jag fick den! Titta bara på märket där en prislapp antagligen har suttit! Grr. 
Denna har jag inte "läst igenom" som vanligt, eftersom det är mer 
som en faktabok har jag läst det jag tyckte var intressant 
(vilket var det mesta :P). Inbunden, intressant
och för 5.70 euro, bra köp.

Nu till en annan sak! Jag har för mig att jag har nämnt vid ngt tillfälle
att jag har köpt en ny bokhylla för ett tag sen? Här har ni den!



I översta hyllan har jag mina allra finaste böcker.


I hylla nr 2 står inbundna böcker.


Hylla 3, pocket (med tre extrafina fram).


Hylla 4, såna som är någonstans emellan pocket och inbundet :P


Hylla 5 består mest av böcker som jag har läst när jag var yngre :)

Fram tills idag hade jag alla böcker uppradade på "normalt sätt",
och noga efter genre, serie osv, men det blev helt enkelt för fullt :O
Nu finns det rum för en hel del nytt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)