7 december 2013

Beställningsdags

Jag har blivit riktigt besatt av böcker på senaste tiden. 
Jag har suttit flera timmar vid datorn, forskat, letat och läst, 
och så småningom fått fram en lista med böcker jag vill beställa hem. 
Jag beställer inte hem vad som helst, jag läser en hel del recensioner 
först så att jag i princip vet att jag kommer att tycka om böckerna. 
Det slår sällan fel. Hur som helst, ett par böcker ska jag beställa 
så fort jag kommer hem (internet här i Jeppis är under all kritik 
och stänger av sej en gång i minuter ca.). Just nu är det ju både jul 
och födelsedag som kan ”ursäkta” mina inköp. 
Jag har förövrigt också skapat en ny kategori här på bloggen, ”Böcker”. 
Jag tänkte berätta två lite småintressanta fakta om min läsning:

1. Jag älskar att läsa om böcker (annars hade jag absolut inte köpt så många). 
Jag låter det gå några veckor/månader emellan, och sen läser jag om. 
Vissa böcker i min bokhylla (Harry Potter tex.) 
har jag läst om säkert 10 ggr vid dethär laget.

2. Jag läser inga böcker på engelska. Jag tycker tom. att sidor på internet 
är jobbiga att läsa på engelska, och orkar inte med en hel bok. 
En bok har jag faktiskt läst, men det var bara för att jag blev ”tvingad” i skolan.


Jani tyckte jag skulle nämna hur söt han är. Done.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)