29 oktober 2013

kappsömmnad

Igårkväll satt jag uppe alldeles för länge och sökte kappinspiration.
Idag steg jag upp tidigt, och har förutom att handsy lite på en klänning
och pluggat språk även hunnit med att planera kappan :)
Jag har tyget, mönstret än på g, och jag vet hur jag vill ha den
och hur jag ska göra. Det som oftast sätter käppar i hjulet för mej
när jag ska börja med ngt nytt är mönstret. Jag tycker det är svårt att
rita mönster, få dom att passa och bli så som jag vill ha dem, därför kör jag
gärna på ett mönster jag redan har. Kappmönstret måste ju dock ändras om
en del, annars går det ju inte. Ett annat problem som uppstod var ju att jag
har inget mönsterpapper! Meeeen i nödfall får man ta vad man har, så när
jag snart ska börja rita ut en halvklock med extra midjemått kommer jag att
använda mej av kyrkpressen (äntligen kommer den till användning!), lim (tejpen är slut) 
och sinitarra :P Jag kan ju redan nu tala om att min kappa kommer att vara svart,
möjligtvis med rött foder, lite zebrainfluenser (precis som min förra kappa ju :O
och anpassad speciellt till klänningar. Det blir intressant att se vad det här blir till :)
Jag vet redan nu att det svåraste kommer att bli ärmarna och huvan.
Nu ska jag skriva en arbetsordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)