19 juni 2013

Solrosklänningen


 Del 2 av de tre klänningarna. Samma modell, samma mönster,
ungefär samma tillvägagångssätt. Denna har liiite mer formad urringning,
och såklart spetsen fram och bak.
Ett tips: när du syr kläder av bomull, tvätta tyget först!!
Det glömde jag med detta, och tyget krympte ganska så mycket :/
Som tur är passar den fortfarande, men eftersom spetsen inte
är bomull krympte inte den, vilket gör att det ser lite "bulligt" ut om
man tittar nära.

Här får ni även en titt på min älskade bil som jag tyckte
matchade ganska bra ;)



 Här ser ni även att de två sömmarna mitt fram är kantade(?)
med spets :) Jag har även lagt det rutiga tyget bakom den andra
spetsen på helsnedd, vilket gör att rutorna far diagonalt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)