29 september 2012

Jag har gröna fingrar

Igår var det brandalarm, teater, jobbsökarinfo, Göranfest
med Partybengt, Netti och slutligen Dragon.
Teatern var jättebra, först fattade jag visserligen ingenting,
men sen började man fatta och då blev den riktigt bra :)
Ännu viktigare var budskapet, mobbning. Jag har aldrig varit
direkt mobbad, men jag har kännt mej väldigt utanför vissa
perioder av mitt liv, och om jag jämför med det så är ju
mobbning ännu värre. Ingen borde måsta gå igenom det :(
Ett annat budskap var att man inte ska sprida/tro på rykten.
Hoppas att ngn lärde sej av det åtminstone.

Idag har mamma varit hit, och vi har kört runt i x antal butiker
i lilla jeppis och handlat bla; roskis, slev, maaaat, frön, jord,
kryddor och en paprika-chili-blomma :)

Just ringde det på dörren, och jag blev skiträdd. Vem kommer
nu liksom!? Det visade sej vara (ursäkta uttrycket) en utlänning
som sålde ngt, tror jag. Han hade en lapp som han visade,
men tyvärr stod det denna gång bara på finska. Jag sa: Förlåt,
men jag kan ingen finska. Har ingen aning om han fattade vad
jag sa, men han suckade och vände sej mot nästa dörr :S

Min fundering: Hur slipper dom in?? Dörren till mitt höghus är
låst, enda sättet att slippa in är nyckel, påsamma gång som ngn
annan eller ringa på random dörrar till man blir insläppt...

Vad jag ska göra ikväll vet jag som vanligt inte, men en dusch
står i alla fall på schemat. Min lägenhet är by the way
jättemysig nu :) Myslampor, nydamsugat, nya gardiner,
frysen och kylskåpet fullt med mat... :) Seriöst, jag kommer
inte att behöva svälta inom den närmsta tiden!

Men usch vad allt är dyrt :( Diskmedel, mat, osv. Tror många
missar det när dom ska flytta till egen lägenhet. Det är ju inte
bara hyran som ska betalas varje månad, utan en massa små-
utgifter också. För att inte tala om alla möbler, tvättmaskin och
grejer man ska ha fixat i början...

Ha en trevlig kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)