25 juli 2012

Tankar

Eftersom jag är så mycket ensam hemma just nu har jag 
haft mycket tid att tänka på en del saker.
Tex;

Jag ska hålla koll på min ekonomi
Jag ska skriva ner varenda sak jag köper i ett litet häfte,
så att jag håller koll på hur mycket jag riktigt spenderar
i veckan. Kan vara intressant att veta. Dessutom ska jag
försöka minska på onödiga utgifter.

Jag ska hitta på fler billiga maträtter
Hör också till ekonomidelen, man kan ju inte äta 5-stjärnig
mat när man är fattig studerande, därför ska jag lära
mej hur man typ varierar nudlar.

Varför är vissa helt pantade i huvudet?
Jaa´a, det är en fråga jag har ställt mej många gånger.
Behövs väl ingen vidare förklaring på det.

Jag ska ha megastädning
Bokhyllan ska redas upp, så även mina klädskåp.
(Köket har jag redan städat idag :D)

Jag ska läsa fler böcker
Seriöst, när jag gick i 7-8 var jag värsta boknörden,
sen tröttnade jag helt och läste knappt en bok frivilligt
på flera år! Nu har intresset så smått börjat komma
tillbaka, så istället för att köpa ännu ett par skor ska
jag köpa några bra böcker för min lön :)

Varför har jag blivit en hemmafru?
Ja jag känner mej verkligen som en sådan i alla fall.
Jag måste ju göra ngt kul nu! Tur då att jag ska till
Powerpark snart ;)

Man blir vuxnare när man flyttar till egen lägenhet
I alla fall blev jag det. Nu är ju dethär en grov generalisering,
men jag tycker att de flesta som jag känner som bor i lägenhet
tar mer ansvar än de som inte gör det (somsagt absolut inte alla!).
Tex; när jag läser folks bloggar: Många som fortfarande bor
hemma skriver att nu har de sommarjobbat och nu ska de köpa
dendär telefonen de har längtat efter (och dit far hela lönen).
Okej, jag är väl avundsjuk; jag önskar att jag också kunde tänka
så. Men det har jag ingen möjlighet till, med räkningar, hyror och
mat som ska betalas. Men om jag nu ska vara helt ärlig så är väl
sanningen att precis sådär var jag också för bara ½-1 år sen.
Om jag hade 60 euro kvar var det inga problem att gå och shoppa
upp det på kläder! Så skulle jag aldrig tänka idag. Tur det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)