7 juni 2012

Tyskland hittills del 2


Tisdag och onsdag sydde jag ett lapptäcke av jeans, som jag sen lagade till en kudde. Jag har även sytt en hel del annat bl.a. en strandväska, och så råkade jag i misstag designa och sy en helt otroligt cool väska. I onsdags var även en känd tysk komiker till Bugatti, de filmade, intervjuade och bjöd på glass. När han fick veta att vi var från Finland sa han Bonjour! Och sedan sa han ngt på tyska och alla skrattade åt oss :P

Idag var vi till Silvias på mat. Det var jättegott! Potatis med sås och schnitzel, 4 olika sorters skinka + sparris. Tror det var första gången i mitt liv som jag smakade sparris. Vi fick även vitt vin och äppelsaft. Efter det for vi och spelade minigolf i e jättevacker park, och JAG VANN!!! Äntligen en sport jag är bra på :D Sen planerade vi lördagen (sightseeing), och de tipsade oss om bl.a. bra shopping och ett diskotek som ska kollas på lördag ;)

(by the way har jag bestämt mej för att inte lägga några bilder på bloggen än. De bilder jag vill visa lägger jag på fb, och sen när vi har haft presentation för klassen kanske jag lägger hit)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)