29 maj 2012

Update

Dehär senaste dagarna har jag mest njutit av att allt skolarbete är klart :)
I söndags var Nilla & Julia hit, vilket var very much trevligt.
I Lördags var jag bland annat till Ipen och pysslade med maskar.
Dessutom fick jag veta en sak som får mej att vilja bitch-slappa
en viss person jävligt megahårt. Idag börjar jag med klädtvättning
och packning inför resan. Jag har redan hemlängtan, mest för att
jag är skitnervös att vi ska stiga på fel flygplan/buss/taxi elr ngt.

Annars så har jag ju klagat en hel del på kombi på senaste tiden,
(eller snarare hur dåligt planerat det är), men nu har det faktiskt
hänt en bra sak. I slutet av trean har vi 10 studieveckor som man
antingen kan arbeta in (ifall man råkar ha ett sommarjobb på 400 timmar),
eller så kan man gå en kostymeringskurs. På trean ska vi även ha
11 veckor LiA (praktik), av vilka 5 infaller då vi är i gymnasiet, och
de 6 andra exakt på studentskrivningarna. Bajs.
Men (!) idag fick vi veta att eftersom vi går kombi har vi tydligen
arbetat in dethär på ngt sätt, så vi behöver inte ha kostymeringskursen!
Det innebär alltså att jag kan ha allt LiA i slutet av trean, så missar
jag ingenting i gymnasiet :D Jag får även en vecka ledigt någonstans,
eftersom jag arbetar in 3 veckor redan nu i sommar (Tyskland).
Inte alls bajs :D Jag funderar även på att åka utomlands en del
av LiAn nästa år eftersom det är så lång tid i sträck :) Så mitt nästa
läsår kommer alltså att se ut såhär:

Period 1: Är jag i Optima och har lärdomsprov, studentskrivning i
               engelska & kombilektioner.

Period 2: Gymnasiet 7-8 veckor.

Period 3: Först 2,3 veckor i Optima (med kombimatte & planering 
av modevisning), sen studentskrivningar v. 6-12. 
Jag är alltså ledig i 7 veckor medan jag har studentskrivningar!

Period 4: LiA v. 13-22. 

By the way har jag krupit ut ur ett råtthål idag med min klass.
Ja, vi är helt normala allihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)