10 februari 2012

Trevlig hälg

Usch. Usch! USCH!! Så kan man sammanfatta denhär dagen.
Hittills i alla fall, annat lär det bli ikväll när jag och Viola far
i bastun and so on. Det började i alla fall i skolan imorse.

Jag, Emma & Viola går alla på kombi, och det är JÄVLA
STRESSIGT, speciellt eftersom vi far till gymnasiet om 2 veckor,

och är där 6 veckor. Vi kommer alltså att missa allt i yrkes,
när ska vi liksom sy våra klänningar?? Då kan man ju fråga sej
varför de ger oss en brudklänning (!) att sy om? Fållen ska
kortas av 12 cm, vilket ju låter superenkelt. Det är det inte.
För det första är den 3 olika lager. Det yttersta lagret består
av jätteömtålig tyll, med fastsydda spetsblommor typ.
Dem ska vi sprätta bort, vi har suttit och sprättat i ca 3-4
timmar (!) idag, och vi är lååångt ifrån färdiga.
Stygnen är så små som typ 1/4 millimeter, och man ser
dem inte ens ibland! Herregud...
Nästa fredag ska vi också göra dethär, men det är ingen
chans att vi hinner bli färdiga. Då fick vi höra att då ska vi
göra dethär på någon annan timme. Eh, nej? Vi är redan efter
och jättestressade över våra klänningar, ska jag måsta få ett
sammanbrott eller? Det värsta var att medan vi satt och sprätta
fick de andra sy på sina egna saker, fast vi egentligen hade
kundarbete. Jag fattar inte? Bara för att vi har kombi är vi inte några
suppermänniskor som klarar vad som helst? Ååååhhhh...
Dessutom  träffade jag och Viola en riktigt fittig surtant idag.
Hon behövde ett nog ett ligg. Jag hatar när äldre människor
riktit ser ner på unga, liksom vad har jag gjort er??
Det är ju inte konstigt att ingen vill ta hand om er då sen.
(Dethär gäller ju inte alla, jag känner många äldre som är
jättesnälla och gulliga) Dessutom hatar jag när någon blir
arg på mej utan att jag har gjort ngt. Wtf liksom, ta inte ut det på mej!
Ååååååh, hata denna dagen!
Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leave your opinion :)